Synpunkter och klagomål inom social omsorg
Vi har som mål att erbjuda god kvalitet i alla verksamheter. Inget är så bra att det inte kan bli bättre och synpunkter och klagomål bidrar till att utveckla verksamheten.
Om du har synpunkter eller klagomål på någon verksamhet inom social omsorg ska du i första hand kontakta personal eller chef på den verksamhet du har synpunkter på.
Om du inte är nöjd med svaret kan du lämna dina synpunkter eller klagomål via e-tjänsterna:
Skicka in klagomål eller synpunkt
När du lämnar dina synpunkter eller klagomål registreras det som ett ärende och du får en bekräftelse på att vi tagit emot det. Självklart får du skicka in synpunkter anonymt, men då får du ingen återkoppling. Om du lämnar namn och adress, telefon eller e-postadress, kommer ansvarig chef att återkoppla till dig
Handlingar som kommer in till kommunen är allmänna handlingar och är oftast offentliga. Det betyder att alla kan ta del av dem.
Du kan också kontakta oss och be att få komma till kommunens medicinskt ansvarig sjuksköterska (MAS) som kan hjälpa dig med ärendet.
Patientnämnden
Du kan också lämna synpunkter och klagomål om hälso- och sjukvård till patientnämnden i Stockholm.
Patientskadeförsäkring
Den som har drabbats av en patientskada orsakad av en kommunal vårdgivare eller en privat vårdgivare som utför vård i kommunal regi kan anmäla skadan för att söka ersättning.