Urbaser är ny entreprenör för sophämtning

3 april 2023, kl. 14:56 - Bygga & bo

Från och med den 1 april ansvarar Urbaser för hämtning av rest-, mat-, grov-, el- och trädgårdsavfall i Täby kommun.

Vad innebär förändringen?

För dig som kund betyder entreprenörsbytet samma service som tidigare, det är endast nya fordon som hämtar ditt avfall. I samband med det nya avtalet ska Urbaser gå igenom alla tömningsadresser och effektivisera körturerna för att minska transporterna. Det kan innebära att tömningsdagarna ändras. Information om nya tömningsdagar kommer att skickas ut till berörda kunder i god tid innan förändringen görs.

Fakturering

Du som har sophämtning får fakturan för första kvartalet från vår tidigare entreprenör Ragn-Sells i april. I maj gör Urbaser sin första fakturering för april, maj och juni. Sedan faktureras du två gånger/år, i mars och september, likt tidigare år.

Nya kontaktuppgifter

Hör av dig till Urbaser om dina sopor inte har blivit tömda, om du har frågor om fakturor, om du vill byta ut ett trasigt sopkärl eller har frågor som rör sophanteringen. Kontakta Urbasers kundtjänst på kundtjanst.taby@urbaser.se eller 08-408 080 70.

Läs mer om avfallshanteringen:

Avfall och återvinning - Täby kommun (taby.se)

Där kan du även skriva in din adress och få reda på när Urbaser kommer och hämtar soporna och avfallet.