I SCB:s medborgarundersökning får kommunens invånare tycka till om sin kommun och dess verksamheter. De betygsätter följande tre områden:
- Kommunen som en plats att bo och leva på
- Kommunens verksamheter
- Medborgarnas inflytande i sin kommun.
Kommunens kvalitet i korthet
I undersökningen Kommunens Kvalitet i Korthet, KKiK, redovisas resultat i form av nyckeltal/mått inom de flesta kommunala verksamheter.
Syftet med KKiK är att invånarna i Täby ska få information om kvaliteten på den service som kommunen tillhandahåller. Undersökningen består av 40 mått/nyckeltal som är indelade i följande områden:
Resultatrapporten, Kommunens kvalitet i korthet
Ung livvstil
Ung livsstil är en studie som genomförs bland barn och unga i mellanstadiet, högstadiet och gymnasiet. Syftet med studien är att kartlägga bland annat fritidsvanor, hälsa och livsvillkor. Täby kommun genomförde studien under 2013/2014 och under 2018 följs resultaten upp på nytt bland barn och unga i Täby.
Läs mer om studien ung livsstil
Nöjd-kund-index
Vi i Täby kommun vill veta vad du som invånare tycker om vår kommunservice, så att vi kan utveckla och förbättra oss. Om du tidigare varit i kontakt med oss i någon av frågorna nedan kan du därför bli kontaktad av undersökningsföretaget Mind Research.
- Brandskydd
- Bygglov
- Livsmedelskontroll
- Markupplåtelse
- Miljö- och hälsoskydd
- Serveringstillstånd
Samma undersökningen görs av flera kommuner i Sverige och du kan ta del av resultatet på SKL:s webbplats.
All data från undersökningen lagras i SKL:S insiktsdatabas/webbverktyg är anonymiserat, materialet används för statistiska ändamål och det går inte att identifiera specifika personer eller företag i databasen.