Ansök

Kontakta oss

Du är välkommen att höra av dig om du har frågor eller synpunkter, behöver hjälp eller har ett klagomål. Vi svarar på frågor som rör exempelvis nivåbedömning, planering inför studier på komvux och behov av stöd. Den enklaste kontaktvägen är webbformulär.

Kontakta oss

Frågor om vuxenutbildning

Kontaktuppgifter

Att uppge kontaktuppgifter är frivilligt och alla fält behöver inte fyllas i.

De personuppgifter du lämnar i samband med att du fyller i och skickar detta formulär kommer att behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen. Läs mer om hur Täby kommun behandlar personuppgifter.

Om du är intresserad av ett vägledningssamtal behöver du boka tid. Börja med att läsa igenom all information på sidan om vägledningssamtal så att du kan förbereda dig på rätt sätt inför ditt samtal. Tänk till exempel på att du som redan studerar ska vända dig till studievägledaren på din skola. När du läst texten är du välkommen att höra av dig via webbformuläret med din fråga. Beskriv utförligt vad du vill prata om under ditt samtal, så kommer en vägledare att återkomma till dig. 

Ditt ärende skickas till Täby kommuns kontaktcenter som hanterar ditt ärende för KCNO:s räkning. Tänk på att det är viktigt att du lämnar dina kontaktuppgifter om du vill bli kontaktad. 

Många svar kan du hitta bland våra vanliga frågor och svar.

Välkommen till självservice hos KCNO på Kemistvägen 30 i Täby! Här finns tillgång till datorer där du kan göra din ansökan till studier via KCNO, söka information om eftergymnasiala studier eller boka tid för vägledningssamtal. Du kan även anmäla dig till SFI. På plats i lokalen finns personal som kan ge dig stöd om du behöver och som kan guida dig rätt med dina frågor.

Öppettider

Måndag klockan 10.30-12.30
Tisdag klockan 12.30-14.30
Torsdag klockan 12.30-14.30

Om du har en synpunkt eller ett klagomål på din skola vänder du dig i första hand direkt till skolan. I andra hand hör du av dig till oss via e-tjänsten ”Synpunkter och klagomål KCNO”. Du använder även e-tjänsten om du vill lämna en synpunkt eller ett klagomål gällande KCNOs verksamhet.

Synpunkter och klagomål KCNO

Rutiner och dokumentation synpunkter och klagomål

När du lämnar dina klagomål registreras det som ett ärende. I regel blir då ärendet en allmän handling och därmed offentligt. E-tjänsten kräver ingen e-legitimation. Det betyder att du inte kan följa ditt ärende digitalt via ”Mina ärenden” i Alvis. Om du väljer att vara anonym kan vi inte återkoppla till dig.

De personuppgifter du lämnar i samband med att du lämnar en synpunkt eller ett klagomål behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen. Läs mer om hur Täby kommun behandlar personuppgifter via länken nedan.

Hantering av personuppgifter

Det är Täby kommuns kontaktcenter som tar emot telefonsamtal och hjälper dig med din fråga om KCNO.

Telefontider:

Måndag: 13:00-16:00
Tisdag: 13:00-16:00
Onsdag: 08:00-12:00
Torsdag: 08:00-12:00
Fredag: Stängt

På röda dagar och helgdagar har vi stängt.