Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. 

Ansök

Kontakta oss

Du är välkommen att höra av dig om du har frågor eller synpunkter, behöver hjälp eller har ett klagomål. De enklaste kontaktvägarna är telefon eller genom de digitala kontaktformulären.

Webbformulär, e-tjänster, telefon och drop-in

Du når KCNO via Täby kommuns kontaktcenter på 08-555 583 40. Du kan också använda de digitala formulären nedan för att ställa frågor, få hjälp och framföra synpunkter eller klagomål. Vill du överklaga ett beslut om avslag på ansökan till skola kontaktar du Täby kommuns kontaktcenter via telefon eller det digitala formuläret "Ställ en fråga" för hjälp. 

Ditt ärende skickas till Täby kommuns kontaktcenter som hanterar ditt ärende. Tänk på att det är viktigt att du lämnar dina kontaktuppgifter om du vill bli kontaktad.

Sommaröppettider under perioden 15 juni-7 augusti

Öppettid för telefon: 09.00-15.30

 

Kontakta oss

Telefontider: måndag-fredag klockan 8-17.

Vår drop in är stängd tills vidare på grund av uppdaterade rekommendationer kring coronavirus covid-19. Du kan fortfarande nå oss via mejl och telefon.

Behöver du hjälp med vägledning för studier på komvux, alltså kurser på grundskolenivå och gymnasienivå, är du välkommen att boka en tid, ringa oss eller använda vårt frågeformulär istället. Du som redan är igång med dina studier vänder dig direkt till din skola om du har frågor.

Ställ din fråga via webben

Du kan också ställa din fråga eller framföra din synpunkt via webben.

Ställ din fråga via webben

Om du är intresserad av ett vägledningssamtal behöver du boka tid. Med anledning av samhällsspridningen av Covid-19 erbjuds i nuläget enbart digitala vägledningsamtal. Det innebär att du har ditt samtal över en stationär dator eller mobil enhet.

Boka tid för ditt digitala vägledningsamtal

 

Om du har en synpunkt eller ett klagomål på din skola vänder du dig i första hand direkt till skolan. I andra hand hör du av dig till oss via e-tjänsten ”Synpunkter och klagomål KCNO”. Du använder även e-tjänsten om du vill lämna en synpunkt eller ett klagomål gällande KCNOs verksamhet.

Synpunkter och klagomål KCNO

Rutiner och dokumentation synpunkter och klagomål

När du lämnar dina klagomål registreras det som ett ärende. I regel blir då ärendet en allmän handling och därmed offentligt. E-tjänsten kräver ingen e-legitimation. Det betyder att du inte kan följa ditt ärende digitalt via ”Mina ärenden” i Alvis. Om du väljer att vara anonym kan vi inte återkoppla till dig.

De personuppgifter du lämnar i samband med att du lämnar en synpunkt eller ett klagomål behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen. Läs mer om hur Täby kommun behandlar personuppgifter via länken nedan.

Hantering av personuppgifter