Ökad service till dig i Täby genom kontaktcenter

10 september 2020, kl. 10:44 - Kommun & politik

Täby kommuns kontaktcenter vill hjälpa invånare, företagare och besökare att komma i kontakt med Täby kommun och få vägledning och svar frågor.

Som ett led i arbetet med service och bemötande utvärderar Täby kommun medborgarservicen löpande för att ständigt öka kvaliteten. Sedan december 2019 mäter Täby kommun kundupplevelserna genom verktyget Brilliant Navigator. Det genomsnittliga resultatet i år visar att ”generell nöjdhet” ligger på 4,25 av 5 möjliga och ”upplevt engagemang” hamnar på 4,48 av 5 möjliga.

- Jag är glad att vi får bra resultat i mätningarna, samtligt ska vi som kommun hela tiden sträva efter att bli bättre. Kommunen är till för Täbyborna. Genom att ha nära kontakt med alla som bor och verkar i Täby vill vi utveckla vår service och där har kontaktcenter en viktig roll, säger Erik Andersson (M), kommunstyrelsens ordförande.

Utveckling framåt för ännu bättre serviceupplevelse

För ett år sedan påbörjade kontaktcenter en serviceresa där målet är att bidra till serviceutvecklingen i hela kommunen och att bli en förbättringsmotor. Syftet är att ge en ännu bättre serviceupplevelse för alla som kommer i kontakt med kontaktcenter.

- I höst upphandlar Täby kommun ett nytt system för intern och extern ärendehantering, som ska förbättra servicen ytterligare. Vi arbetar också för att på olika sätt snabba upp ärendehanteringsprocessen. Dessutom ska en chatt för invånarna också introduceras via kontaktcenter i Täby, säger Katarina Kämpe, kommundirektör.

100 000 ärenden per år på tio olika språk

Idag hanterar kontaktcenter cirka 100 000 ärenden per år. Ärenden kommer in via telefon, webbformulär, e-post, e-tjänster och genom appen för felanmälan. Kontaktcenter i Täby behärskar tio olika språk; svenska, engelska, arabiska, franska, tyska, kurdiska, persiska, spanska, indonesiska och portugisiska.

Så når du kontaktcenter

Det finns flera sätt att komma i kontakt med kontaktcenter och få svar på dina frågor.

Besök: Täby kommunhus, Esplanaden 3, Täby centrum, öppettider i receptionen är måndag till fredag klockan 08.00-16.30
Tfn: 08-555 590 00, telefontid är måndag till fredag klockan 08.00-16.30
Ställ en fråga eller lämna synpunkt via formulär: Skicka din fråga
Gör en felanmälan via formulär: Felanmälan
App för felanmälan: Appen heter "Felanmälan i Täby kommun” och finns tillgänglig för Android och Iphone i Google Play respektive App Store. Appen är kostnadsfri.