Täby kommun upphandlar nytt och viktigt ärendehanteringssystem

13 november 2020, kl. 08:28 - Kommun & politik

Bra service och bemötande förutsätter ett ärendehanteringssystem i framkant. Under perioden 6 november – 15 december går Täby kommun ut med en upphandling för ett nytt och viktigt internt och externt ärendehanteringssystem.

- Service och bemötande är högt prioriterat område som ska genomsyra kommunens arbete och verksamhetsutveckling i alla led. Det nya ärendehanteringssystemet ska ge oss löpande data så att vi ökar kunskapen om hela kundresan, vilket gör det lättare att utveckla serviceupplevelsen, säger Sofia Tingåker, chef för kontaktcenter.

Systemet ska utgöra navet i kommunens ärendehantering och service för invånare och företagare, men ska också vara ett effektivt stöd för den interna ärendehanteringen inom Täby kommun.

Genom upphandlingen vill Täby kommun uppnå ett antal nyttoeffekter:

  • Ökad tillgänglighet och servicegrad för invånare
  • Effektivare service externt och internt
  • Mer enhetlig hantering av externa och interna kundärenden
  • Förbättrade förutsättningar för utvecklingen av Täbys digitala kundmöte
  • En systemleverantör- och samarbetspartner som proaktivt bidrar i serviceutvecklingsarbetet

Vill du veta mer eller ansöka? Besök då upphandlingssystemets webbplats www.e-avrop.com. Sista ansökningsdatum för företag att lägga anbud är 15 december.

Mer information

Har du frågor om upphandlingen går det bra att kontakta Måns Jacobsson, IT-upphandlare, via tfn 08-5555 9814 eller mans.jacobsson@taby.se