Ansök

Kontakta oss

Du är välkommen att höra av dig om du har frågor eller synpunkter, behöver hjälp eller har ett klagomål. Vi svarar på frågor som rör exempelvis nivåbedömning, planering inför studier på komvux och behov av stöd. Den enklaste kontaktvägen är webbformulär.

Kontakta oss

Tidsbokning av studievägledning

  1. Om du redan är student, kontakta studievägledare på din skola.
  2. Beskriv utförligt i formuläret vad du vill prata om under ditt samtal.
  3. Bifoga tidigare betyg (från grundskola/gymnasieskola/komvux) med rektorns underskrift och stämpel.

Se även vanliga frågor och svar. Kanske din fråga redan är besvarad?

Frågor om vuxenutbildning

Kontaktuppgifter

Att uppge kontaktuppgifter är frivilligt och alla fält behöver inte fyllas i.

Personuppgifter i den här e-tjänsten kommer att behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen och endast för de ändamål tjänsten avser. taby.se/personuppgifter

 

Välkommen till självservice hos KCNO på Kemistvägen 30 i Täby! Här finns tillgång till datorer där du kan göra din ansökan till studier via KCNO, söka information om eftergymnasiala studier eller boka tid för vägledningssamtal. Du kan även anmäla dig till SFI. På plats i lokalen finns personal som kan ge dig stöd om du behöver och som kan guida dig rätt med dina frågor.

 

Öppettider

Måndag klockan 10.00-11.30
Tisdag klockan 13.30-15.00
Torsdag klockan 13.30-15.00

Självservice är stängt 28 mars, 1 april, 9 maj, 6 juni, 20 juni, 23-31 december och 1 januari 2025.

Om du har en synpunkt eller ett klagomål på din skola vänder du dig i första hand direkt till skolan. I andra hand hör du av dig till oss via e-tjänsten ”Synpunkter och klagomål KCNO”. Du använder även e-tjänsten om du vill lämna en synpunkt eller ett klagomål gällande KCNOs verksamhet.

Synpunkter och klagomål KCNO

Rutiner och dokumentation synpunkter och klagomål

När du lämnar dina klagomål registreras det som ett ärende. I regel blir då ärendet en allmän handling och därmed offentligt. E-tjänsten kräver ingen e-legitimation. Det betyder att du inte kan följa ditt ärende digitalt via ”Mina ärenden” i Alvis. Om du väljer att vara anonym kan vi inte återkoppla till dig.

De personuppgifter du lämnar i samband med att du lämnar en synpunkt eller ett klagomål behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen. Läs mer om hur Täby kommun behandlar personuppgifter via länken nedan.

Hantering av personuppgifter

Telefontider

Måndagar: 13.00-15.00
Onsdagar och torsdagar: 09.30-11.30

Telefontiden är stängd 1 april, 1 maj, 9 maj, 6 juni, 23-31 december och 1 januari 2025.