Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett bra sätt för dig. 

Ansök

Kom på drop-in

För tillfället har vi inga tider för drop-in. Vi hjälper dig istället gärna via telefon eller mejl.

Öppettider drop-in

För att minska risken för samhällsspridning av coronaviruset väljer vi för tillfället att hjälpa dig via telefon eller mejl och inte i våra lokaler.

Hantering av dina frågor

Har du en fråga gällande din ansökan för komvux, alltså grundläggande kurser eller gymnasiala kurser, kan du ringa oss eller använda frågeformuläret. Du som redan är igång med dina studier vänder dig direkt till din skola om du har frågor.

Vill du få hjälp med studievägledning eller andra ärenden som är tidskrävande behöver du boka en tid. För tillfället erbjuder vi inga vägledningssamtal i våra lokaler på grund av den förhöjda risken för samhällsspridning av covid-19.

Kontakta oss

Ditt ärende skickas till Täby kommuns kontaktcenter som hanterar ditt ärende för KCNO:s räkning. Tänk på att det är viktigt att du lämnar dina kontaktuppgifter om du vill bli kontaktad.

Ställ din fråga via webben

Du kan också ställa din fråga eller framföra din synpunkt via webben.

Ställ din fråga via webben

Om du är intresserad av ett vägledningssamtal behöver du boka tid. Med anledning av samhällsspridningen av Covid-19 erbjuds i nuläget enbart vägledningssamtal på distans. Det innebär att du har ditt samtal över antingen telefon, en stationär dator eller mobil enhet. 

Börja med att läsa igenom all information på sidan om vägledningssamtal så att du kan förbereda dig på rätt sätt inför ditt samtal. Tänk till exempel på att du som redan studerar ska vända dig till studievägledaren på din skola. När du läst texten är du välkommen att höra av dig via webbformuläret för att boka en tid. Beskriv utförligt vad du vill prata om under ditt samtal, så kommer en vägledare att återkomma till dig.

 

Vår drop in är stängd tills vidare på grund av uppdaterade rekommendationer kring coronavirus covid-19. Du kan fortfarande nå oss via mejl och telefon.

Behöver du hjälp med vägledning för studier på komvux, alltså kurser på grundskolenivå och gymnasienivå, är du välkommen att boka en tid, ringa oss eller använda vårt frågeformulär istället. Du som redan är igång med dina studier vänder dig direkt till din skola om du har frågor.

Om du har en synpunkt eller ett klagomål på din skola vänder du dig i första hand direkt till skolan. I andra hand hör du av dig till oss via e-tjänsten ”Synpunkter och klagomål KCNO”. Du använder även e-tjänsten om du vill lämna en synpunkt eller ett klagomål gällande KCNOs verksamhet.

Synpunkter och klagomål KCNO

Rutiner och dokumentation synpunkter och klagomål

När du lämnar dina klagomål registreras det som ett ärende. I regel blir då ärendet en allmän handling och därmed offentligt. E-tjänsten kräver ingen e-legitimation. Det betyder att du inte kan följa ditt ärende digitalt via ”Mina ärenden” i Alvis. Om du väljer att vara anonym kan vi inte återkoppla till dig.

De personuppgifter du lämnar i samband med att du lämnar en synpunkt eller ett klagomål behandlas i enlighet med dataskyddsförordningen. Läs mer om hur Täby kommun behandlar personuppgifter via länken nedan.

Hantering av personuppgifter

Det är Täby kommuns kontaktcenter som tar emot telefonsamtal och hjälper dig med din fråga om KCNO. Telefontider: måndag-fredag klockan 8-16:30.