Gå till innehåll

Hållbart skapande på Näsbyparksskolans modevisning

På Näsbyparksskolan fick elever i årskurs 8 och 9 visa sina egendesignade kläder i en modevisning med tema återbruk och hållbarhet.

Arbetet har varit en del av undervisningen och har syftat till att väcka tankar kring mode, miljö och framtidens resursanvändning. Eleverna har skapat klädesplagg med sparsam användning av tyg och genom återbruk.

Vi vill lära våra elever att använda jordens resurser på ett hållbart sätt för framtiden, säger biträdande rektor Sara Aldervi.

Projektet genomförs inom ramen för Skapande skola i samarbete med modedesignern Bea Szenfeld.